‘A PASTA O’ FURNU

pasta matic al forno La burocrazia italiana, è risaputo, poti fari scola e dopuscola in tutto il mondo. Pi fari nisciri ‘na carta da un ufficio si devono sudare più delle proverbiali sette cammisce.
Il più delle volte, il motivo principale di tanta perdita di tempu è legato al fatto che la lunga fila di documenti da predisporre vi viene svelata un po’ alla volta, come se i nulla osta, i pareri, i certificati, ecc. fossero gli ingredienti di una ricetta: prima ‘u sali, poi ‘u ‘rriniu, poi l’ogghiu, e via di seguitu.
Capita pure –e m’è capitato di persona personalmenti- che vi sentiate dire: “Se ti do il necessario, ta viri tu?”
Lo so, sembra incredibbule ma, dalle nostre parti capita puru chistu.
La proposta ricevuta, per il sopra richiamato parallelo culinario, m’ha fattu turnari alla menti una scenetta radiofonica di qualche anno addietro delle due comari “Mela e Tota” (alias ddhi ddu’ stortazzi di Auspici e Polimeni di Chisti Simu).
Domenica mattina, d’inverno. Nelle case riggitane si pripara ‘a pasta o’ furnu. La vicina suona al campanello della comare:
-“Bongiornu cummari. Sapiti, siccomu haiu a fari ‘a pasta o’ furnu, non è chi aviti ‘na buccaccia ‘i sarsa?”
-“Comu no, cummari, trasiti.” E nci runa ‘a buccaccia ‘i sarsa.
Non passunu mancu cincu minuti, che il campanello torna a sunari. Sempre la stessa vicina:

– “Scusati cummari, siccomu chiddha chi aiva ‘a finìa, non è chi aviti ‘n paccu ‘i farina, sapiti, pa pasta o’ furnu”
-“Comu no, cummari, trasiti.” E nci runa ‘u paccu ‘i farina.
Altri cincu minuti e ‘u campaneddhu risona per la terza vota.
-“Scusati cummari, siccomu staiu facendu ‘a pasta o’ furnu, no, e mi ndi ‘ccurgia chi finìa l’ogghiu. Non è chi nd’aviti ‘na landa?”
-“Comu no, ora non avimu l’ogghiu cummari, trasiti.” E nci runa ‘a landa ‘ill’ogghiu.
La scena si ripete come sopra e nell’ordine con: l’ova –da fari bugghiuti-; ‘a provula –‘i chiddha filanti e gli altri ingredienti occorrenti per la corretta “farcitura” della prelibata pietanza.
Finché, il campaneddhu sona pi l’ennesima vota. ‘A povira cummari, chi oramai stava quasi per assumiri un purtinaru e sa faciva avanti arretu ra cucina, peiu ‘i ‘na pallina ‘i ping-pong, pensa: “Vo’ viriri chi è ‘a solita vicina? Cu’ sapi chi nci ‘mmanca ‘sta vota!?”
Iapri la porta, e si ritrova davanti la vicina, stravolta di fatica e –nonostanti ‘u ‘mbernu- ‘nzuppata di sulura. ‘Sta vota, non ci ‘mmancava nenti, ma le sue parole lasciarono a bocca aperta ‘a povira cummari: “Cummari, scusati…E’ sempri pa pasta o’ furnu….Se vi portu ‘u sali, m’a faciti vui?!”


read full article