MalaPanza: Pipi chini ‘o furnu

 

Figghioli u sciroccu sulu mmancava e u chiamammu: “ non suscia mancu n’alitu i ventu…vuliva mmostru i borieddha … non putiva viniri mmostru i currenti!?”… cmq, tra u caddhu, i bromi , i muschi e/o i zanzari ima sopravviviri!

Oggi pi vui fici  nu classicu ra nostra cucina suddista estiva, rroba seria , pi talebani ra parmigiana, pi integralisti ra cutuletta…

i PIPI CHINI chi ieu fazzu o furnu, ma tanti i fannu nta pareddha.

Cantu rricordi… U pipi chinu è u simbulu ra stati culinaria ra me generazioni:  si mangiava puru a matina candu ndi iazaumu tardu e iapriumu u frigurificu alla ricerca dello spilo pirdutu, o nde matinati  , candu nda ritiraumu ropu na nottata i passiiati cu l’amici e ceddhiamenti vari…Ruavi a casa e virivi nu bellu piattu i pipi chini , chi ivunu rrimanutu ra sira…erunu comu e bocconcini ru bar… irresistibbuli! L’ideali pi conciliari u sonnu fina a menziornu… autru chi cornettu  e cafè!

Ingredienti pi na recina i pipi : 10 pipi tundi, 200 gr i muddhica frisca,100 gr. i  furmaggiu parmiggianu, agghiu, ogghiu, bascilicò, sali e pipi, 80 gr i proula a quatretti, 50 gr i prosciuttu o 2 prustel.

All’0pira:

Lavati i pipi boni e cu nu cuteddhu a punta, sgovitatili, cacciandu tutta a simenza. Sciacquatili e facitili sculari.

Priparati u conzu: nta na suppera mintiti a muddhica  e a umiliati cu npocu r’acqua, poi ci ggiungiti u furmaggiu, u sali, u pipi, l’agghiu tagghiatu finu, u bascilicò e du cucchiari r’ogghiu. Giriati bbonu mi si ncorpora nta muddhica.

Poi finiti u conzu ca proula e u prosciuttu.

DSC06404

Ora pigghiati na teglia e a ungiti, poi pigghiati i pipi a unu a unu e i inchiti ca muddhica cunzata, scacciandula bbona. Candu tutti i pipi su’ chini, nci mintiti nautru filu r’ogghiu e nfurnati pi na menzurata, 40 minuti, a 180°.DSC06405

Candu i pipi si rrapparu, su pronti.

 

DSC06409

 

                                                                                                Mangiatavilli a me saluti !

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Zia Fujiko

 

 

Rigetta in itagliano:

PEPERONI RIPIENI

Ingredienti per circa 10 peperoni:

10 peperoni rotondi (… appunto.. 😀 ), 200gr di pan grattato , meglio se è di pane di pochi giorni, 100gr di formaggio parmigiano grattugiato, sale, pepe, agli e basilico tritati, olio EVO, 80 gr di provola a dadini, 50 gr di prosciutto cotto o 2 wurstel.

Esecuzione

Lavare bene i peperoni e svuotarli dai semi praticando un’incisione con un coltello a punta (sembra un’operazione chirurgica!) lungo il perimetro del torsolo, in modo da ottenere un unico foro superiore.

Preparare l’impasto per il ripieno: inumidire il pan grattato con qualche goccia di acqua, aggiungervi il parmigiano, il sale , il pepe, l’aglio e il basilico, quindi versare sull’impasto due cucchiai d’olio e mescolare bene . Le operazioni descritte vanno fatte rigorosamente con le mani …no cucchiaio di legno! Infine aggiungete la provola e il prosciutto.

Con questo impasto riempite uno alla volta i peperoni, schiacciando bene a pressione , e sistemateli in una teglia leggermente unta.

Prima di mettere in forno, conditeli ancora con un filo d’olio.

Cottura a 180° per circa 30-40 minuti.